2013-12-16

Mounted sergeants from Fireforge games

Now the time has come for me to rate Mounted sergeants
from Fireforge games. I ordered this together with a
friend and I think the sprues are stunning.
Nice details, lots of weapons and individual heads.
I also like that the figures comes with capes and
and lots of draped cloth. This will look really
good when it will be readypainted.
The box contains 12 multipart figures with horses
in the scale of 28 mm. The graphics on the box is o.k.
I really recommend this product and give
four out of five with a big plus.

Nu har turen kommit för mig att betygsätta Mounted
sergeants från Fireforge games. Jag beställde denna
låda tillsammans med en kompis och jag tycker att
figurerna och alla detaljer är riktigt fina.
Bra återgivna detaljer, mycket vapen och huvuden
med olika karaktärsdrag. Att man valt att tillverka
figurer med slängkappor och draperat tyg kommer att
resultera i mycket fint resultat när de målats.
Tanken är att man ska kunna bygga 12 ryttare med
häst i skala 28 mm.
Förpackningens grafiska utformning är också o.k.
Jag kan verkligen rekommendera denna produkt
och ger fyra av fem möjliga med ett stort plus.






2 kommentarer:

  1. Det ser ut som att man kan bygga ett par bretonnians med dessa

    SvaraRadera
  2. Det kan jag men jag kommer att måla figurerna som medeltida danskar och svenskar. Tack för ditt inlägg.

    SvaraRadera